Att inte trampa nÄgon pÄ tÄrna

 
 Jag fick för nÄgra veckor sedan höra pÄ bvc efter att nÄgon frÄgat - Att barn under 2 Är inte ska titta pÄ tv. 
Att dem blir överstimulerade, att dem Àr för smÄ för att klara av det helt enkelt. 
Vi satte sÄklart inte Milissa framför tvn innan men det var tillfÀllen dÄ hon kollade Ät de hÄllet, sÄ att sÀga.
Det var nÄgot vi inte tÀkte pÄ alls. Efter vi pratade om detta med vÄran förÀldragrupp pÄ bvc sÄ ser vi alltid till att Milissa inte kan se pÄ tvn. VÀnder henne ifrÄn den helt enkelt. 
 
Men nu nÀr jag vet detta sÄ lÀgger jag sÄklart mÀrke till det sÄ fort nÄgon lÄter sitt barn titta pÄ tv. LÀgger upp bilder med texter som "vi kollar pÄ svambob som vanligt nu för tiden" eller "han/hon Àlskar att kolla pÄ babblarna". 
Jag vet sjÀlv att jag skulle bli sjukt irriterad om nÄgon sa Ät mig om vad som var rÀtt och fel. SÄ dÀrför sÀger jag ingenting, det Àr deras val. Men om dem inte vet dÄ? Om det Àr nÄgon mamma/pappa som faktiskt tÀnker "OJ de visste jag inte" och absolut inte vill sÀtta sitt barn framför tvn efter det. 
NÀr Àr det okej att sÀga till? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene
2014-04-30 @ 23:39:59

Åh vad glad jag blev för kommenten, du gjorde min dag!
Puss pÄ dig och hoppas det gÄr bra med Melissa!

Postat av: Anonym
2014-05-01 @ 11:19:02

Åh vad glad jag blev för kommenten, du gjorde min dag!
Puss pÄ dig och hoppas det gÄr bra med Melissa!


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Sara Lundberg, 20
Jag bor med min sambo Peter och vÄran dotter Milissa i södra Dalarna. HÀr kan du lÀsa om livet som nybliven mamma, mitt intresse för redigering, tatueringar & inredning.
Mer info hittar ni under fliken om mig


Instagram: saraelundberg