Smile vs Go

!BarnvagnsinlÀgg, blÀddra förbi vid ointresse!
 
 
Vagnen vi bestÀllt för nÄgon vecka sedan skulle komma i början utan december. Nu har vi fÄtt mail om att Brios leverans Àr försenad tills i slutet av januari(!!?!). Vilket Àr pÄ tok för sent dÄ hon Àr berÀknad tills dÄ men lika vÀl kan komma i början av januari. Vi har i alla fall nu fÄtt ett val, vÀnta eller ta en Brio Go för samma pris som vi köpt Smilen för. Jag blir sÄ trött och kluven. VÄgar man vÀnta pÄ att fÄ hem vÄran Smile, ska vi betÀlla om frÄn en annan sida (men dÀr kan det ju bli samma problem att de inte har dem hemma och mÄste betÀlla frÄn Brio som ÀndÄ har försenat leverans), eller ska vi ta en Go istÀllet?
 
Jag har lagt ner sÄ mycket tid pÄ att hitta den perfekta vagnen för oss, jag har Àven tidigare jÀmfört Smile och Go pÄ flera sidor, fördelar/nackdelar/vikt/storlek/hjul osv och dÄ kom jag ju faktiskt fram till att det Àr en Smile jag vill ha. 
 
Jag ska kolla mer pÄ Go vagnen och kolla om det Àr ett alternativ till oss eller inte.
 
update: Ska vi ta en Go ÀndÄ Àr nu min tanke? Vi fÄr paketet (liggdel, sittdel, bilbarnstol) för samma pris vi köpte Smile för. (Brio Go paketet kostar ca 12.000, vi köpte vÄrat smile paket för 8.500) vilket jag tycker Àr ett vÀldigt bra erbjudande prismÀssigt.

Kommentarer
Postat av: Jessica
2013-11-02 @ 01:26:35

Hej..fick besked frÄn min barnvagns leverantör med.. MÄste bestÀmma mig pÄ mÄndag hur vi ska göra..surt! Men go borde ju vara dyrare av en anledning. Men vill ha lufthjul till vintern och gÄr go babyskydd att klicka direkt pÄ chassit?

Svar: Ja jag blev jÀtte besviken först, men vi kunde inte vÀnta pÄ att smile skulle skickas sÄ dÄ fick vi ta en go i alla fall. Men nu sÄ tycker jag att det Àr bra :) Dessutom fÄr vi hem vÄran vagn pÄ mÄndag sÄ det finns ingen risk att den kommer för sent. Det med hjulen tyckte jag var en vÀldigt negativ sak, men man kan ju köpa till "vinter dÀck" till go och till vÄren nÀr 2014 vagnen kommer sÄ har den lufthjul som Àven passar till 2013 modellen! :) Till babyskyddet fÄr man anvÀnda tvÄ smÄ adaptrar för att fÀsta i chassit, man kan alltsÄ inte bara klicka pÄ den som pÄ smile, men det antar jag Àr med till babyskyddet redan.
Finns bild pÄ dessa hÀr om du inte sett dem tidigare; http://www.brio.net/sv-SE/To_Go_Stroller/Prams_and_Pushchairs/Go/Go_TravelSystem
Sara


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Sara Lundberg, 20
Jag bor med min sambo Peter och vÄran dotter Milissa i södra Dalarna. HÀr kan du lÀsa om livet som nybliven mamma, mitt intresse för redigering, tatueringar & inredning.
Mer info hittar ni under fliken om mig


Instagram: saraelundberg