jag önskar jag kunde rÀdda dig, som du har rÀddat mig, sÄ mÄnga gÄnger

var uppe lÀnge och pratade igÄr, om allt som hÀnt förut. Hur livet var, hur min högstadietid var. hur jag var den som inte passade in, men jag visste om att det var sÄ jag var och jag var nöjd med det. Hur jag inte umgicks med folk i skolan, pÄ fritiden. Hur det var du och jag dÄ. Du var den jag spenderade mina dagar med. Du var min glÀdje i vardagen. Du rÀddade mig varje dag. Men du var den som behövde bli rÀddad. Jag förstod inte.

 

jag önskar jag kunde rÀdda dig, som du har rÀddat mig, sÄ mÄnga gÄnger

 

Du försvann och jag blev kvar. Jag önskar jag var dÀr att stoppa dig. Att jag var den som hjÀlpte dig förbi tankarna du hade, ta bort det onda i din kropp. Jag vill rÀdda dig. 
Om jag bara fick en dag till med dig. En dag att visa vilken person du var, den starkaste jag visste, min största förebild. En dag till att höra ditt skratt, höra dig ropa mitt namn.

 

Du har gjort mig till den jag Àr. Det som hÀnt har gjort mig stark. LÀrt mig att stÄ pÄ mina egna ben. Jag vill göra dig stolt över att jag Àr din lillasyster. För jag Àr stolt att du Àr min bror. 
Jag Àr evigt tacksam över hur mitt liv Àr just nu. Att jag har den familj jag har, den sambo jag har och hur vÄra liv kommer att förÀndra inom en kort framtid, en positiv förÀndring. Förevigt kommer du att vara min största förebild. Den som leder mig igenom livet. 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Sara Lundberg, 20
Jag bor med min sambo Peter och vÄran dotter Milissa i södra Dalarna. HÀr kan du lÀsa om livet som nybliven mamma, mitt intresse för redigering, tatueringar & inredning.
Mer info hittar ni under fliken om mig


Instagram: saraelundberg