Dumlekakor

Idag har jag gjort Dumlekakor efter ett recept som fina Emma lagt ut. Jag har varit sÄ galet sugen pÄ det sedan hon la ut det för nÄgra dagar sedan sÄ idag provade jag att göra dem, tror Àven jag ska göra fler i morgon inför farsdag och ta med hem till pappa. 
Recept finns nedan
 
 
Ingredienser:
200 g smör
3 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
12 eller 24 dumlekolor, beroende pÄ hur mycket man vill ha i 
1 lÄda Noblesse 
 
SÄ hÀr gör du:
Ugnen skall sÀttas pÄ 200 grader
Blanda alla torra ingredienser med smöret
Rulla till bollar som du sedan lÀgger i bullformar/aluminiumformar, 12-24 beroende pÄ storlek
Tryck ner dumlen i bollarna, men inte Ànda ner dÄ rinner det ut och kan fastna i botten.
Sen ska plÄten in i ungnen i ca 10 min
NÀr du tar ut plÄten lÀgger du pÄ noblesse sÄ att den smÀlter
NÀr de kallnat Àr det bara att kÀkaaa! Eller förvara i kyl/frys! 
 
Tips, försök att inte Àta upp all noblesse och dumle som finns kvar medans kakorna stÄr i ugnen, man blir bara illamÄende och inte alls sugen pÄ kakor mer, haha 

Kommentarer
Postat av: emma
2013-11-08 @ 17:01:06 / http://emmabladlund.devote.se

Tycker du det var gott?! :D

Svar: Jaa supergott! Kommer göras mÄnga gÄnger hÀr hemma, sÄ tack sÄ mycket för tipset! :D
Sara

Postat av: Adele
2013-11-08 @ 20:51:31

Åhh det Ă€r sĂ„ sjuk gott!!!!!

Svar: Jaaa galeet!!!
Sara

Postat av: Elin Lundberg.
2013-11-10 @ 11:36:45 / http://elynn.blogg.se

AlltsÄ ha ha Ät det sista du skrev! ^^'

Svar: Haha jag har blivit sÄ stört chokladberoende, fortsÀtter det sÄhÀr kommer jag rulla in pÄ BB! :D
Sara

Postat av: Emilie
2013-11-13 @ 11:13:55 / http://www.mytaste.nu

Hej!

Vi har uppmÀrksammat din blogg tack vare kvaliteten pÄ dina goda recept. Vi skulle bli jÀtteglada om du ville gÄ med i mytaste.nu sÄ att vi kan lÀnka till din blogg.

Hittarecept.se Àr en sökmotor som samlar recept frÄn de bÀsta svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gÄtt med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gÄ med behöver du bara följa lÀnken hÀr: http://www.mytaste.nu/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vÀnlig hÀlsning,

Emilie
Mytaste.nu


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Sara Lundberg, 20
Jag bor med min sambo Peter och vÄran dotter Milissa i södra Dalarna. HÀr kan du lÀsa om livet som nybliven mamma, mitt intresse för redigering, tatueringar & inredning.
Mer info hittar ni under fliken om mig


Instagram: saraelundberg